Inbound marketing

Inbound marketing:
Hoe marketing automation het aantal leads verhoogt

De reclamewereld zit in een impasse. De consument krijgt vandaag zo veel commerciële boodschappen zijn richting uitgestuurd, dat je er 170 kranten mee zou kunnen vullen. Elke dag opnieuw.

Inbound marketing

Hoog tijd om die ruis aan banden te leggen en te evolueren naar een alternatief marketingmodel: inbound marketing. Of hoe je meer leads kunt genereren via een online-marketingaanpak vanuit de interesses van je klanten.

“People shop and learn in a whole new way compared to just a few years ago, so marketers need to adapt or risk extinction.”

Brian Halligan, CEO & Co-Founder, HubSpot

Click to tweet!

Inbound marketing?

Door het overaanbod aan commerciële boodschappen en nieuwe technologieën zoals ad blockers is het voor merken almaar moeilijker om klanten te bereiken. We geven er de voorkeur aan zélf antwoorden te zoeken op onze vragen, in ons eigen tempo, op momenten dat het voor ons past.

En hier doe jij als inbound marketeer je intrede, want jij zorgt ervoor dat de klant zelf bij jouw merk of bedrijf uitkomt, omdat hij of zij geholpen wil worden. Je biedt met andere woorden het juiste product aan de juiste klant, en dat op het juiste moment.

Inbound marketing: stap voor stap

Als inbound marketeer begeleid je de consument doorheen de verkoopfunnel, stap voor stap. En dit door tal van communicatiekanalen aan te boren. Zo ga je te werk:

  1. Attract: Trek de juiste bezoekers aan. In deze eerste fase is het belangrijk de mindset van je ideale klanten te doorgronden. Je wil de juiste bezoekers aantrekken door een antwoord bieden op concrete vragen en problemen.
  2. Convert: Laat je bezoekers niet los, bied waardevolle content aan! Zodra een bezoeker de weg naar je website, blog, …heeft gevonden, wil je hem daar ook graag houden en tot lead doen converteren. Door waardevolle content af te schermen, zal de bezoeker zich aangesproken voelen en gegevens achterlaten om aan deze informatie te raken.
  3. Close: Afronden die deal! Je hebt je bezoeker, je lead, het gevoel gegeven dat hij bij jou terechtkan. Het is belangrijk hem bij z’n nekvel te grijpen, te blijven triggeren en te inspireren met informatie zodat je hem als klant kunt aanschrijven. Dankzij marketing automation stuur je automatische persoonlijke e-mails op basis van eerder getoonde interesses. Een deal maken wordt zo een stuk eenvoudiger.
  4. Delight: Leg je tevreden klant in de watten. Telkens opnieuw. Je hebt er een kersverse klant bij, proficiat! Maar daarmee is de kous niet af. Koester je klant zodat hij in de wolken is over je merk, bedrijf of website en dat dan ook zal verkondigen. Blijf leuke sociale content, inspirerende blogs, acties, enzovoort aanleveren.

Wat is inbound marketing precies?

Hoewel het eenvoudig lijkt om je merk of website te promoten via bijvoorbeeld sociale media, is het geen garantie voor succes. De kunst bestaat erin om de juiste content, op het juiste moment, via de juiste kanalen aan je potentiële klant over te brengen. Dit hele proces moet bovendien goed worden opgevolgd. En daarbij kunnen wij je helpen.
Wij stellen de juiste inbound-marketingstrategie voor je samen, met het oog op meer leads!

Inbound marketing op maat

Inbound marketing omvat een hele waaier aan mogelijkheden. Wij kunnen je helpen met:

  • KPI setting
  • Implementeren van marketing automation software (zoals Hubspot)
  • Creëren en bepalen van persona’s
  • Creëren van customer journeys
  • Instellen van lead scoring
  • Flow bepalen van automatische e-mails
  • Opmaken van landingpages en call to actions
  • Creëren van whitepapers of e-books
  • Publiceren van blog artikels en social media content
  • Uitstippelen van SEO- en SEA-campagnes
  • Opstellen van e-mailing campagnes
  • Opstellen van Analytics-rapportages met bijhorende aanbevelingen

Wij maken samen met jou een grondige analyse van de verschillende kanalen. Door gericht te werken op wat jij nodig hebt, verhogen we de kans op goede resultaten. Een juiste mix voor je inbound-marketingstrategie werpt gegarandeerd vruchten af.

Inbound marketing